Så som i himmelen

Har haft fredagsmys alldeles själv idag och har precis sett Så som i himmelen. Aldrig tänkt att jag velat se den innan men så sjöng de "Gabriellas sång" på Så ska det låta och då kom jag att tänka på den. Blir alltid alldeles tårögd när jag hör den för jag tycker den är så vacker.
Och i filmen... Tårögd är en grov underdrift för jag satt och hulkade, haha. Ni som sett den vet att Gabriella (Helen Sjöholm) blir misshandlad av sin man (Per Morberg, han är ju äckligt bra i den rollen) och så skriver Daniel (Micael Nyqvist) "Gabriellas sång" till henne och övertalar henne att sjunga solo. Och hon SJÖNG!
Jag blir alltid så blödig när jag kollar på film själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0