What to do

Niclas och jag drabbas ibland av gemensam livs- och boendeångest. Om man kan kalla det för det. Vad ska vi göra resten av livet? Eller bara de närmaste åren snarare.
Ska vi bo kvar här? Varje gång jag är i Stockholm får jag ett sug efter att bo där. Speciellt när jag sitter på Rickards takterass och sippar på en Cosmopolitan (jag är fullt medveten om att alla inte kan bo i Birkastan och ha en takterass, men ändå liksom). Varje gång vi är på väg hem till Örebro pratar vi om att kanske flytta.
Eller ska man sälja allt man äger och flytta till New York? Världens centrum. DÄR vill vi båda bo, någon gång i livet. Bo i en sunkig lägenhet med en fire escape och sova på en madrass och äta chinese på nåt hål i väggen kl 4 på morgonen (antagligen har jag en något förskönad och How I Met Your Mother-vriden bild av livet här). Men varför drar man inte bara? Vi har ju egentligen inget här som håller oss kvar.
Ja. Vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: ida

Jag kommer och hälsar på vart ni än bor!!! Bara ni är lyckliga!

2010-07-09 @ 08:26:30
URL: http://meny.nu/bloggar/idaeriksson
Postat av: Lottie

Jag säger som Ida. Gör det som känns bäst. Örebro finns ju alltid kvar.

2010-07-09 @ 11:12:53
URL: http://alottie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0