Nagelfix

Okej, här kommer en liten utvärdering av två produkter jag beställde från Beautybay. Nagellack från Essie i färgen "Size Matters", en djupröd nyanas med en hint av cerise. Riktigt snygg vinterfärg! Som vanligt är penseln i smalaste laget för min smak, är mer förstjust i t.ex. Isadoras lack med "wide brush". Men det är inget större problem, krävs ett par lager dock för att få det jämnt.
När man då haft på ett par lager brukar det ju vara svårt att få lacket att stelna... Men nu är räddningen här! Your search is over! Seche Vite Dry Fast Top Coat, lägg det på minnet. Detta fantastiska överlack appliceras direkt efter det färgade lacket, det behöver inte ens ha torkat! Man ska vara ganska generös när man applicerar, det stelnar på ett par minuter och ytan blir jämn och superblank. Dessutom håller lacket längre, mina händer är ganska utsatta på jobbet, men... INTE EN SKRÅMA på mitt tvådagars-lack. Det här överlacket är precis så fantastiskt som ni tror att det INTE är. Jag köpte mitt som sagt på Beautybay men i Sverige säljs det på Kicks för 129 kr om jag inte minns fel.
image description
Den här veckan har Beautybay fri frakt, passa på att fylla på beautyförrådet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0